maandag 4 augustus 2014

KLEINE OPMERKINGEN

enkele kleinigheden over de Brazilianen, of toch zij die in Belo Horizonte wonen:

* mensen zijn hier heel genereus en delend. Een simpel "american cookie"  van 3 happen groot, gaat gemakkelijk een kring rond van 8 mensen. Moest ik de persoon met het koekje zijn, zou ik het koekje met mijn leven beschermen tegen alle andere, omdat het in zijn geheel al niet zo groot is. Hier is dus niets minder waar, met hoe meer mensen je het kan delen, des te beter.

* mensen doen hier niet aan gordels in de auto, maar dan ook echt helemaal niet. Dit is vooral raar omwille van het bergachtig (nee, niet heuvelachtig, zeker waar ik woon, loop je soms helemaal scheef omdat de helling zoo steil is) uitzicht van de stad, waardoor wie niet vastzit, volledig door elkaar geschud wordt, en van de ene kant naar de andere kant schuift. Hoe de mensen hier nog min of meer normaal kunnen zitten blijft mij een raadsel, want mij lukt het niet, zelfs met gordel.
Mijn broertje is daarin dan nog eens de ultieme pro. Die kan de hele tijd op de iPad spelletjes spelen zonder ziek te worden door alle bochten. Ooit moet hij mij zijn geheimpje vertellen, want ik word al misselijk als ik 2 minuten meekijk met zijn spel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

pão de queijo

pão de queijo
mmmmmh

Catuaba

Catuaba
het fameuze drankje waarmee ik mijn naam deel

ma&pa

ma&pa

party hard

party hard
als de kat van huis is, dansen de muizen

mijn zus

mijn zus
poserend voor een prachtig zicht op heel belo horizonte, spijtig genoeg kan je heel de stad niet in 1 foto vangen

spelende kindjes

spelende kindjes
Als uitwisselingsstudent heb ik het privilege om de lessen te kunnen skippen en met de kindjes te gaan spelen --> za good life

chillende kindjes

chillende kindjes
lekker chillen in de boom op de speelplaats, omdat het kan.