woensdag 23 juli 2014

DE SCHOOLKWESTIE

Op aanraden van mijn papsie, besloot ik een update te plaatsen over mijn leven hier.
Hoewel ik er op mijn eerste dag wat onzeker over was, ben ik in de voorbije week beginnen houden van mijn school. Hij is wat anders, een beetje gestoord, niet zo groot, maar hij is gezellig, en perfect voor mensen zoals ik, voor uitwisselingsstudenten. Zo is het vrije systeem waarin ik geen les (en dus ook geen toetsen) krijg, best wel te genieten,zeker als je geen punten meer nodig hebt. De meeste mensen daar zijn echt raar, maar eigenlijk is dat best wel leuk, daarbij zijn ze allemaal echt supervriendelijk, en meer en meer begin ik mij te integreren in de school. Ik denk dat ik gewoon de vrijheid in de school heel leuk vind. Je gaat, doet, leert,... wat je wilt, en als uitwisselingsstudent is dat alleen maar verstrekt. Zo mogen wij, ik en de twee andere uitwisselingsstudenten op mijn school, op dinsdag en donderdag met de kindjes gaan spelen. 


Het enige probleem rond mijn school op dit moment is dat mijn gastouders willen dat ik verander. Mijn zus gaat naar een zeer traditionele school, naar horen zeggen "de beste school van Belo Horizonte". Mijn school daarentegen is allesbehalve traditioneel, en dat is iets waar mijn ouders niet zo goed mee om kunnen. Mijn school is te vrij, en heeft blijkbaar ook die reputatie. Van wat mijn ouders horen van de school, maar vooral ook van de leerlingen die ernaartoe gaan, hebben ze besloten dat het geen goede omgeving is voor mij. Mijn moeder heeft al alles rondgevraagd, en als ik zou willen zou ik heel makkelijk kunnen overschakelen naar de school van mijn zus, alleen wil ik dit niet. Toch blijven ze benadrukken dat de school beter is, en omdat ze weten dat ik niet wil veranderen gebruiken ze het excuus dat mijn school te ver is, het is natuurlijk geen excuus, het is waar, maar het is zeker niet de grootste factor, en het is ereen die opgelost kan worden. Voor het moment word ik gevoerd door mijn vader in het heengaan en terugkeren van mijn school, maar dit is eigenlijk iets dat ik niet zo leuk vind, ik zou veel liever de bus nemen, maar die vinden mijn ouders niet zo veilig. Ook is het best wel ingewikkeld met de bus, maar morgen ga ik het eens testen. Ik vind het niet leuk om afhankelijk te zijn van mijn pa, met de bus gaan zou me meer vrijheid geven. Ik begrijp mijn ouders wel, maar ik moet het wel een jaar doen, niet zij. En als ik onafhankelijker wil worden, lijkt veranderen naar de school van mijn zus mij het slechtste wat ik kan doen.



In het weekend waren mijn ouders weg op een weekend, dus natuurlijk was het zowel vrijdag als zaterdag feest bij ons thuis. Waarom zou ik nog naar de school van mijn zus gaan, ik heb al haar vrienden al leren kennen ( en ik ben vrij zeker dat ik ze nog beter zal leren kennen). De feestjes waren echt wel tof :) en de mensen ook natuurlijk :) 



dat is zowat alles wat ik voor het moment te vertellen heb.

sorry voor mijn tijdelijk gezaag, dat is nu eenmaal wat mij op dit moment bezighoud, omdat ik soms dus niet echt goed weet wat te doen.
kusjes,
Katoo


ik vond het zeer raar om dit te publiceren, omdat het "negatief" lijkt, dus wil ik er nog even aan toevoegen dat mijn familie hier geweldig is en ze alleen het beste voor me willen, en ik begrijp hen volledig.

1 opmerking:

  1. Hoi Katoo, ik wens je nog een leerrijke en bovenal heel plezante tijd daar. En hopelijk vindt 'de schoolkwestie' een goeie oplossing... Liefs, Fredel

    BeantwoordenVerwijderen

pão de queijo

pão de queijo
mmmmmh

Catuaba

Catuaba
het fameuze drankje waarmee ik mijn naam deel

ma&pa

ma&pa

party hard

party hard
als de kat van huis is, dansen de muizen

mijn zus

mijn zus
poserend voor een prachtig zicht op heel belo horizonte, spijtig genoeg kan je heel de stad niet in 1 foto vangen

spelende kindjes

spelende kindjes
Als uitwisselingsstudent heb ik het privilege om de lessen te kunnen skippen en met de kindjes te gaan spelen --> za good life

chillende kindjes

chillende kindjes
lekker chillen in de boom op de speelplaats, omdat het kan.